Uw droomwoning gevonden

De appartementen van Klaasje Zevenster worden volledig online verhuurd. Dat betekent dat alle stappen in het verhuurproces, van de inschrijving tot aan het ondertekenen van het contract, digitaal plaatsvinden. Zo kunt u vanuit uw luie stoel, wanneer het u uitkomt, uw gegevens en documenten uploaden en uw contract ondertekenen. Natuurlijk zijn er ook momenten zoals een mogelijke kijkdag en de sleuteloverdracht, die niet digitaal kunnen plaatsvinden.

Wat kunt u verwachten tijdens het inschrijfproces? Hieronder leest u de stappen die nodig zijn van inschrijving tot sleuteloverdracht.

Online inschrijven
Persoonlijk dossier
Matchen & toewijzen

 

1. Start inschrijving

Zodra de inschrijving van start gaat, ontvangt u hiervan bericht als je je voor de nieuwsbrief hebt aangemeld. Vanaf dat moment vindt u op de website de inschrijfbutton bovenaan de pagina. Via deze button kunt u starten met het aanmaken van uw persoonlijke dossier. Hiervoor wordt u naar een beveiligde omgeving geleid waarin u een persoonlijke login aanmaakt. Hier kunt u vervolgens uw gegevens en woningvoorkeur invullen, en de gevraagde documenten uploaden. Via de woningzoekers van de gebouwen kunt u het appartement van uw voorkeur vinden. Noteer het adres, zodat u dit bij de hand hebt tijdens het invullen van uw woningvoorkeur.

      1. 2. De eerste digitale loting

Op een vastgestelde datum wordt de eerste digitale loting gehouden. Iedereen die is ingeschreven op dat moment én die voldoet aan de inkomenseis, wordt meegenomen in die digitale loting. De datum of tijd van inschrijving, is hierbij niet van belang. Neem dus rustig de tijd om uw droomwoning te vinden en te controleren of u aan de voorwaarden kunt voldoen, voordat u met de inschrijving start. Tijdens de loting wordt er natuurlijk rekening gehouden met de door u ingevulde voorkeurswoningen.

      1. 3. Indien geen match

Wanneer u niet als eerste uit de digitale loting bent gekomen, ontvangt u daarover geen e-mail. Pas wanneer alle huurovereenkomsten getekend zijn, ontvangt u een e-mail dat alle woningen verhuurd zijn. Het kan namelijk gebeuren dat woningen die voorlopig toegewezen zijn, weer beschikbaar komen. In dat geval wordt er een nieuwe loting gehouden. Daarin wordt iedereen die tot dat moment is ingeschreven meegenomen. Het kan dus gebeuren dat u alsnog een voorlopige toewijzing ontvangt.

      1. 4. Match = voorlopige toewijzing

Indien u als eerste uit de loting bent gekomen ontvangt u per mail bericht dat u een voorlopige toewijzing hebt ontvangen. U kunt de voorlopige toewijzing accepteren in uw dossier. De woning is dan niet meer beschikbaar voor andere kandidaten. U gaat dan verder in het verhuurproces voor die woning. Meer informatie hierover ontvangt u in een van de e-mails die volgt na inschrijving.

5. Documenten uploaden in je dossier

Indien er een woning voorlopig aan u is toegewezen, wordt er gevraagd om persoonlijke documenten te uploaden in de veilige omgeving van uw klantdossier. Welke documenten we van u vragen, is afhankelijk van uw persoonlijke situatie.

6. Documenten akkoord

De documenten worden inhoudelijk beoordeeld door de vastgoedmanager. Indien alle documenten akkoord zijn, wordt de woning definitief aan je toegewezen en ontvang je de huurovereenkomst. Nadat u de huurovereenkomst digitaal hebt ondertekend, kan de vastgoedmanager deze ook digitaal ondertekenen. Dan is het officieel: u bent de huurder van uw droomwoning! Gefeliciteerd!

7. Sleuteloverdracht en ID controle

Met de vastgoedmanager maakt u een afspraak voor de sleuteloverdracht. Tijdens de sleuteloverdracht wordt uw identiteitsbewijs gecontroleerd met speciale software. Zorg er dus voor dat u een geldig identiteitskaart of paspoort meeneemt, een rijbewijs wordt niet gezien als een geldig legitimatiemiddel.